Mały Manifest Edukacji Seksualnej
Jak ktoś czegoś zabrania, to nie znaczy, że tego nie ma. Jak o czymś się nie mówi, nie znaczy, że się o tym nie myśli. Myśli się – w taki sposób, jaki się umie – niekoniecznie bezpieczny i dobry. Seksualność to coś, o czym powinniśmy się uczyć w sposób świadomy i delikatny – nie na przerwie od starszej koleżanki. Nie z Internetu czy z filmów pornograficznych. Taką wiedzę powinni nam przekazywać mądrzy rodzice albo odpowiednie osoby w szkole. Niewiedza i nieuświadomiony popęd w tych sferach prowadzi do przemocy i bólu.
Plakat
Ogarnij Miasto Katowice – przewodnik miejski
Okładka i seria ilustracji inspirowanych architekturą oraz drukami z lat 60 do przewodnika miejskiego Ogarnij Miasto Katowice.
Circus Performance
Plakat Plakat wykorzystujący złudzenie optyczne, nadając mu podwójne znaczenie. Praca została doceniona przez jury konkursu "Plakat na 10 lecie Carnavalu Sztukmistrzów". Na konkurs zostało nadesłane 374 plakatów – mój zakwalifikował się do wystawy która będzie dostępna od 24 lipca w siedzibie Warsztatów Kultury w Lublinie przy ul. Grodzkiej 7.
Plakat
#sexedpl
Wykonałam plakat na akcje, którą z całego serca i głowy popieram. #sexedpl Cała Polska mówi Seks! W podstawówce przeczytałam wszystkie książki ze szkolnej biblioteki, które mówiły o życiu z drugim człowiekiem i seksie. Mimo wiedzy i ciekawości, nie mogłam, wciąż nie mogę, o tym porozmawiać otwarcie. Seks wywołuje wstyd. Przestańcie! Kochanie się jest najlepsze! Dziękuję Anja Rubik! Dziewuchy Dziewuchom Udostępniajcie dalej, żeby jak najwięcej ludzi mogło się dowiedzieć!
Plakat
Nasze miasto Często/chowa
Projekt graficzny książki
Cięcie – włosy ludu polskiego
Cykl ilustracji
Sexuality
Cykl ilustracji Ukazanie seksualności bez posługiwania się ciałem. Publikując ten cykl zaczęłam od słów “Moi drodzy! Jak ktoś nie chce z wami o czymś rozmawiać, uszanujcie to. Nie dopytujcie "ale dlaczego?" Nie ważne, czy chodzi o seks, poglądy, czy lepienie pierogów. Nie oznacza nie. Są granice, których nie wolno przekraczać bez wyraźnego pozwolenia.” Cykl jest odpowiedzią na słowny nacisk seksualny, oraz romantyczne związki. W jednym z obrazów, czapla, budzące skojarzenie z fallusem, wykonuje niewinny gest ofiarowania kwiatka – w drugim obrazie, romantyzm znika, czapla i łabędź odgryzają sobie głowy.
Cykl ilustracji
Jak coś się pomyśli, to tak jakby już trochę się...
zdarzyło. Wystawa w OPK Gaude Mater Częstochowa prezentująca dorobek z ostatnich 7 lat. Irma Kozina, historyk sztuki, profesor Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach: (…) Subtelna wrażliwość i zdolność empatii pomagały jej w wyrafinowanym transformowaniu krępujących stanów emocjonalnych: poczucia wstydu, zażenowania, strachu, nostalgii, rozpaczy, które pojawiały się na kartach tworzonych przez nią wydawnictw w postaci sumarycznych metafor i kojących barw. Jej prace od początku spotykały się z entuzjastycznym odbiorem. W środowisku akademickim ceni się je za trafność doboru środków formalnych, które stosowane są przez projektantkę oszczędnie i z ogromną rozwagą oraz z dużym znawstwem w zakresie dokonań poprzedników (…)
Wystawa
Feelings
Książka dotykowa dla dzieci niewidomych
Było mi smutno, to poukładałam Lissitzky'ego
Książka
Bajki robotów
Skład książki
Kobiecość
Plakat
Historia Częstochowskiej Zapałczarni
Cykl plakatów
In-vitro
Wspominałam już, że kocham moje rodzinne miasto? Częstochowa jako pierwsza(!) w Polsce zaczęła refundować In-vitro z funduszów miejskich i robi to stale od 2012 roku!
Plakat
Studentki z Omanu
Ilustracja dla Non/fiction - nieregularnik reporterski do reportażu "Szklany Parawan" Agaty Romaniuk o kobietach studiujących w Omanie i o tym, co po tych studiach nie-mogą-robić.
Ilustracja dla magazynu Non/Fiction
Własne ilustracje 2015—2017
Znaki graficzne
Logotypy wykonane na zamówienie
Empty place at the table — chapter in book
Woodland Animals – Children’s book for sight impaired
The tectile book titled „Woodland animals” was made by hand with animal furs, cotton, linen, cardboard, plastic foil and glass beads. The publication features illustrations meant to familiarize the child with the texture and shape of animals living in Polish forests. Embroidered cover was made from linen and each of the cotton pages is filled with thick cardboard. Written text with information about the animal have been printed on a transparent foil. It’s meant to ensure the longevity of the book, prevent it from getting dirty and shabby, a common problem when dealing with paper pages. Animal silhouettes are presented from the side and true to the original. Each illustration is made from different, genuine fur or coat of the presented animal and a bead represening the animal’s eye. The book is intended for children ages 4 to 9. The publication includes a spot for possible text written in braile. The book earned an award in a competition for textile books for sight impaired children
Back to Top